3. September 2016 [2.0/994.0]
Polieren am Rumpf.
6. August 2016 [3.0/992.0]
Endlich
wieder einmal am Zodiac gearbeitet! Bei der Schweizerischen
Sicherheitsuntersuchungsstelle SUST gibt es genug zu tun, das merkt man
hier am Arbeitslog der HB-YNA :-).
Polishing rear fuselage with Nuvite F9 - das wird glaub ganz gut. Ich
vermute, nach 2-3 weiteren F9 und 2 C-Durchgängen müsste die Oberfläche
wie ein Spiegel aussehen.
Ich überlege mir auch, wie ich das Paint-Scheme anpassen kann, damit
möglichst wenig Farbe, dafür umsomehr poliertes Aluminium sichtbar ist
- und trotzdem eine schöne Bemalung entsteht.
17. März 2016 [-.-/989.0]
Roll-out today :-). GPS for the Dynon D10A/EMS100 is functional (first test today, in the garage no GPS satellite reception)
15. März 2016 [1.0/989.0]
Forward wing riveted, both wings complete.
8. März 2016 [2.0/988.0]
Rear right wing riveted.
7. März 2016 [1.0/986.0]
Fuel tanks are again both leak tested - all ok!
6. März 2016 [1.0/985.0]
Test
der Dichtheit der beiden Tanks im rechten Flügel, Anschluss AN6 Outer
Tank musste noch nachgezogen werden. Jetzt ist aber hoffentlich alles
dicht :-).
Wings are ready for riveting!
5. März 2016 [1.0/984.0]
Test for tigthness of both wing tanks.
8. February 2016 [2.0/983.0]
Upgrade right wing:
- Fuel lines AN6 installed with 100lbs-in
- Installation of nose rib #1
- Electrical connector right wing installed
- Wing is now ready for riveting (after fuel tank leak test successful)
Zusätzlich habe ich die Engineering Unterlagen fertig gestellt und mit
dem EAS Engineering abgeglichen. Es gab noch einige Anpassungen, aber
jetzt sieht alles ziemlich gut aus :-).
31. Januar 2016 [0.5/981.0]
Upgrade right wing:
- Fuel lines AN6/fittings
- Installation of nose rib #2
30. Januar 2016 [1.5/980.5]
Upgrade right wing:
- Fuel lines shortened
- Nose ribs
28. Januar 2016 [2.0/979.0]
Upgrade right wing:
- Rivets lower spar cap
- Nose rib 3 installed
- New fuel lines for outer and inner tank
27. Januar 2016 [2.0/977.0]
Upgrade right wing:
- Fuel tanks reinstalled
- New fuel line from outer tank
- Nose rib 4 installed
I am missing 2 AN3-11 bolts :-( Need to get them next week while being in KSFO.
25. Januar 2016 [1.0/975.0]
Cork on upper spar cap reinstalled.
22. Januar 2016 [2.0/974.0]
Parts primed.
Fuel tanks cleaned.
15. Januar 2016 [2.0/972.0]
Upgrade right wing:
- Drilling of holes in upper spar L-extrusion angle (every 2 cm)
- Drilling of holes in lower spar L-angle (every 2 cm)
14. Januar 2016 [1.0/970.0]
Upgrade right wing:
All parts are ready for priming and riveting. To-do-list right wing:
new fuel lines, cleaning of fuel tanks, drilling of upper spar L-angle
extrusion, additional rivets at lower spar L-angle. Testing of fuel
tanks for leakage.
13. Januar 2016 [3.0/969.0]
Upgrade right wing:
- Wing locker hinge witch new fwd cover installed
- Wing root doubler: all holes drilled and reamed
- Nose rib #1 installed (w/o riveting)
12. Januar 2016 [2.5/966.0]
Upgrade right wing:
- All AN2-bolts in upper spar cap installed
- All solid rivets in upper spar cap installed
- Wing locker shortened due to wider upper L-extrusion-angle
Ich bin langsam geübt mit Nieten setzen - die Anleitung, die ich mir
von den Arbeiten am linken Flügel aufgeschrieben habe, hilft enorm :-)
11. Januar 2016 [2.5/963.5]
Upgrade right wing:
- Removal of solid rivets of upper and lower spar caps.
- Installation of new L-extrusion angle at upper spar cap (including drilling AN3).
9. Januar 2016 [1.5/961.0]
Upgrade right wing: Upper and lower spar caps, removal of solid rivets.
6. Januar 2016 [1.0/959.5]
Upgrade right wing: Upper spar caps, removal of solid rivets.